7 najczęstszych awarii napędów do bram

fot. materiały nadesłane

Artykuł sponsorowany, 6 października 2017

Jesień i zima to czas, kiedy automatyczne bramy sprawiają najwięcej kłopotów – spory odsetek stanowią uszkodzone napędy do bram. Część problemów wynika ze zużycia elementów, jednak zwykle powodem awarii napędów do bram jest nieumiejętne użytkowanie. Poniżej prezentujemy najczęstsze rodzaje usterek związanych z napędami do bram.

Bramy skrzydłowe

Urwanie zawiasów lub uszkodzenie napędu w wyniku używania bramy skrzydłowej do odśnieżania podjazdu – podjazd należy oczyszczać ręcznie, aby brama poruszała się po terenie pozbawionym przeszkód. Niektóre napędy do bram skrzydłowych BFT są wyposażone w czujniki przeszkód oraz zabezpieczenia wyłączające silnik w przypadku zbyt intensywnej pracy siłownika

brama z siłownikiem

fot. materiały nadesłane

Bramy przesuwne

Zastosowanie towotu do smarowania elementów mechanicznych albo jezdnych – smar tego typu nie może być używany do listew zębatych oraz kół zębatych stykających się z listwą. Do tak posmarowanych elementów łatwo przywierają zanieczyszczenia, uszkadzając napęd.

brama przesówna

fot. materiały nadesłane

Wszystkie rodzaje bram automatycznych

  1. Uszkodzenie siłownika w wyniku niewysprzęglenia – przed awaryjnym otwarciem bramy należy ją wysprzęglić. Napędy do bram Nice są wyposażone w mechanizm ręcznego odblokowania, a napędy do bram Key z serii Ray posiadają opcję wysprzęglenia za pomocą pilota.
  2. Spalenie napędu w wyniku niedobrania mocy do wagi bramy – w przypadku bram przesuwnych i skrzydłowych należy wziąć pod uwagę opory toczenia, doliczając 30% masy skrzydła do mocy silnika. Np. napędy do bram BFT zasilane napięciem 230V umożliwiają uciągnięcie do 3500 kg masy. W sprzedaży są też dostępne napędy do lżejszych bram przesuwnych – przykładowo napędy do bram marki BFT z serii Deimos.
  3. Nieprawidłowe działanie napędu wynikające z zabrudzenia fotokomórek – konieczne jest regularne ich czyszczenie. Napędy do bram Nice posiadają system sprawdzający, czy fotokomórki działają prawidłowo. Dopiero po pozytywnym teście uruchamia on bramę.
  4. Nieodpowiednio zakonserwowane elementy mechaniczne – opory powstające w wyniku nienasmarowania mogą doprowadzić do uszkodzenia napędu oraz zawiasów. Napędy do bram Key z serii Star 200 są skonstruowane tak, by negatywne czynniki zewnętrzne miały minimalny wpływ na ich pracę.
  5. Stosowanie nieautoryzowanych zamienników i podróbek – skutkiem jest brak serwisu gwarancyjnego oraz brak odpowiedzialności producenta za prawidłowość montażu. Od 2017 r. napędy do bram Nice są objęte gwarancją tylko, gdy montażu dokonali licencjonowani instalatorzy.

Artykuł sponsorowany

Treści oznaczone jako "artykuły sponsorowane" zawierają lokowanie produktów lub usług. Materiały graficzne (zdjęcia, infografiki itp.) dostarczane są przez reklamodawców. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części jest zabronione.

Tagi: , ,

Udostępnij ten artykuł

1 komentarz

  1. Jeśli chodzi o to wykrywanie przeszkód to praktycznie każdy średniak od BFT jest wyposażony w tę funkcję. Bardzo dobra rzecz, z bezpieczeństwem nigdy nie ma przesady.

    Dodaj odpowiedź

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany

*