Marketing bezpośredni w postaci email marketingu to nadal jedna z najskuteczniejszych metod pozyskania wartościowych klientów. Wartościowych oznacza zainteresowanych ofertą i aktywnie korzystających z zasobów firmy, u której zapisani zostali do newsletter’a. Email marketing wymaga odpowiedniego zarządzania aby być faktycznie skutecznym. Warto więc zarejestrować się na platformie mailingowej takiej jak GetResponse i korzystać z jej funkcjonalności i narzędzi ile się da.

Rejestracja w GetResponse

Aby zarejestrować się na platformie GetResponse potrzebne jest jedynie imię, nazwisko oraz adres email. Tak jak przy każdym innym tworzeniu konta wymagane jest wpisanie unikalnego hasła, które będzie potrzebne przy każdym logowaniu do konta.

Rejestracja jest bezpłatna, tak samo jak pierwsze trzydzieści dni korzystania z konta. Okres darmowy może się przedłużyć o ile nie przekroczy się liczby 1000 subskrybentów. Jest to jedyna platforma oferująca tak korzystne warunki – zamieściła nawet informację, że jest gotowa negocjować zaproponowaną przez siebie cenę o ile użytkownik znajdzie korzystniejszą ofertę gdzie indziej. Przed rejestracją koniecznie przeczytaj ten artykuł https://www.kupony.org/blog/getresponse-to-cos-wiecej-niz-doskonale-narzedzie-do-e-mail-marketingu/.

Baza adresów email jest kluczowa

Baza adresów klientów to materiał, na którym pracuje platforma GetResponse – bez takiej bazy żadna firma nie zdziała nic w email marketingu, ponieważ nie będzie miała odbiorcy. GetResponse pozwala na tworzenie nowej bazy lub na import kontaktów już uzyskanych. W kilku prostych krokach można dodać adresy zapisane przez przedsiębiorcę w innym serwisie. Interfejs i panel użytkownika są skomponowane w taki sposób, aby poruszanie się po platformie było proste i intuicyjne.

Tworzenie skutecznych emaili w GetResponse

Opisywana platforma pomaga tworzyć maile oferując użytkownikom kilkaset darmowych szablonów, które pozwalają na profesjonalne przedstawienie oferowanych treści. Wysłanie stworzonej wiadomości to pierwszy krok do stworzenia analizy, którą przeprowadza się poprzez śledzenie losów wiadomości elektronicznej u konkretnych odbiorców w czasie rzeczywistym.

Regularny newsletter

Odpowiednio skomponowane, wartościowe wiadomości wysyłane regularnie to właśnie newsletter, który zawiera zwykle jedną z czterech podstawowych przesłanek:
– reklamę
– zmiany w serwisie od ostatnio wysłanego emaila
– materiały
– pogłębianie relacji z odbiorcą

Ważne jest, aby newsletter nie był wysyłany zbyt często w danym okresie czasu, gdyż może trafić na adresy tak zwane spam trap’owe, które wyłapują nagminnie wysyłane wiadomości i kwalifikują nadawcę takich maili do spamu, co jakoby kończy współpracę z danym odbiorcą.

Względnie prosta obsługa GetResponse

Korzystanie z GetResponse nie jest zajęciem skomplikowanym, ale potrzeba trochę czasu zanim opanuje się wszelkie dostępne funkcjonalności i oferowane narzędzia, co jest jak najbardziej naturalne. Mimo bogatego, ale prostego interfejsu GetResponse pozostaje przyjazny użytkownikowi i wciąż aktywnie się zmienia w odpowiedzi na jego potrzeby. Dowodem na wysoką jakość usług jest posiadanie na całym świecie ponad 350 000 użytkowników, do których zaliczają się zarówno osoby prywatne, jak i duże, bardzo dobrze prosperujące firmy.

Co zamiast GetResponse?

Trudno jest jednoznacznie wskazać równie dobrą dla GetResponse alternatywę. Według mnie ta platforma jest świetna. Jeśli jednak z jakichś przyczyn rozważasz sprawdzenie rozwiązań konkurencyjnych to możesz rzucić okiem na FreshMail, AWeber oraz MailWizz. Dwa z trzech możesz przetestować zupełnie za darmo.

Pierwsza platforma to również polska usługa działająca na podobnych zasadach co GetResponse. Druga z wymienionych jest zagraniczna, ale działa też dość podobnie. Natomiast MailWizz to nie jest usługa, to oprogramowanie. Działa zupełnie inaczej. Nie ma abonamentu oraz limitów, ale trzeba posiadać własne zaplecze technologiczne i odpowiednią wiedzę.

Aktualne kupony rabatowe do GetResponse znajdziesz na stronie https://www.kupony.org/sklep/getresponse/.