E-mail marketing to wciąż bardzo popularna forma reklamy i marketingu. Na szczęście już dawno skończyły się czasy kiedy taką wysyłkę trzeba było realizować ręcznie. Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi służących do automatyzacji tego procesu. Warto z nich korzystać.

Ręczne prowadzenie kampanii e-mail marketingowych nie ma sensu

Wykorzystanie różnego rodzaju narzędzi do realizacji kampanii e-mail marketingowych w zdecydowany sposób ułatwia i automatyzuje pracę. Po pierwsze, daje nam możliwość tworzenia nowych grup odbiorców w prosty sposób. W zależności od naszych potrzeb grupę odbiorców możemy dzielić ze względu na różnego rodzaju kategorie. Poza tym narzędzia e-mail marketingowe pomagają nam w tworzeniu kreacji mailingowych. Posiadają one bowiem wiele gotowych szablonów, które może w prosty sposób dostosować do własnych potrzeb. Dzięki temu nie jesteśmy zmuszeni do tworzenia kreacji wiadomości mailowej od początku. W Polsce najpopularniejszymi systemami do prowadzania e-mail marketingu są FreshMail (https://www.kupony.org/sklep/freshmail/) oraz GetResponse. Z zagranicznych rozwiązań warto wymienić AWeber oraz MailChimp, który jest uznawany za lidera w branży.

Prowadzenie działań marketingowych bez analityki? Nonsens

Kolejnym ważnym aspektem, jaki przemawia za korzystaniem z tego typu narzędzi są ich funkcje analityczne. Dostarczają nam one ogromną wiedzę dotyczącą skuteczności samej kampanii, jak i dotyczącą użytkowników znajdujących się w naszej bazie odbiorców. Jakie dane możemy uzyskać? Przede wszystkim tego typu narzędzia dostarczą nam informacje, którzy użytkownicy z naszej listy odbiorców otrzymali wiadomość, którzy z nich wiadomość otworzyli oraz co ważne, którzy z nich kliknęli w link umieszczony w treści maila. Co więcej, wiele takich narzędzi pozwala nam na śledzenie użytkowników na naszej stronie. Dzięki temu otrzymujemy jasne i precyzyjne informacje na temat tego, co dokładnie robili użytkownicy na naszej stronie internetowej, po tym jak trafili na nią w wyniki realizacji kampanii e-mail marketingowej.

Jakie narzędzia do e-mail marketingu są dobre na początek?

Na rynku istnieje wiele narzędzi służących do realizacji kampanii e-mail marketingowych, Wśród nich można wymienić choćby MailWizz, Sendy czy FreshMail. Oba narzędzia są bardzo popularne, jednak każde z nich nieco się od siebie różnić. Najważniejsza różnica dotyczy kwestii płatności. W przypadku takiego narzędzia jak Sendy płatność wnosimy tylko raz. Na samym początku kiedy wykupujemy licencję na użytkowanie oprogramowania. W przypadku FreshMail płacić musimy przy każdej wysyłce. Opłata będzie uzależniona od liczby odbiorców. Innym rozwiązaniem jest wykupienie jednego z abonamentów.

Czym się różnią narzędzia SaaS od instalowanych u siebie?

Skąd tak różnica? Przede wszystkim stąd, że w przypadku Sendy oprogramowanie instalujemy na własnym serwerze. W przypadku FreshMail oprogramowanie znajduje się na serwerach producenta, a my z niego korzystamy online. To jakie narzędzie zdecydujemy się wykorzystywać zależy przede wszystkim od tego jak często chcemy realizować kampanię mailingowe. Jeśli wysyłki mają być realizowane dość część często lepszym rozwiązaniem może okazać się oprogramowanie Sendy.

E-mail marketing wymaga planowania i strategii

E-mail marketing wymaga ogromnej skrupulatności. Zarówno pod kątem budowy bazy odbiorców, jak i przygotowania kreacji mailingowej. W obu tych przypadkach mogą pomóc nam odpowiednie narzędzia. Dlatego przy ich wyborze warto porównać funkcje jakie oferują swoim użytkownikom. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że wybierzemy narzędzie, które spełniać będzie wszystkie nasze oczekiwania.

Nie ma jedynej dobrej odpowiedzi na pytanie, czy lepszym rozwiązaniem jest system do e-mail marketingu w formie SaaS, czy też instalowany u siebie. Wszystko zależy od indywidualnych preferencji. Na pewno początkującym łatwiej jest pracować z narzędziami SaaS. Warto sprawdzić możliwości FreshMail oraz GetResponse.